maandag 12 maart 2012

Een rondje om

Zaterdag: naar Willemstad.
Eerst hebben we daar wat gewandeld, mooie panden ontdekt, winkeltjes gekeken (ik hoef niet bang te zijn  dat ik blut raak hier, 't is het allemaal nét niet) en naar de markt geweest. De jongens hebben alletwee iets kleins gekocht, regelrechte souveniers.
Toen was het echt wel 'iets drinken tijd' dus hebben we langs de kade gezeten naast de pontjesbrug. Leuk, hij ging nog een open ook dus toen wij naar Otrabanda- de andere kant wilden zijn we met de veerboot gegaan. Otrobanda was erg leuk om rond te wandelen, een echte volksbuurt, veel muziek, veel mensen op straat en voor cafeetjes. Ik weet niet of dat kwam omdat het zaterdagmiddag was of dat het altijd zo is daar maar erg gezellig. Melle vond het wat minder, beetje spannend?
Vandaar uit naar het Riffort gewandeld, een sjieker winkelcentrum, eigenlijk gemaakt voor de mensen van de cruiseschepen. Maar er lag vandaag geen schip, jammer. En die winkels, tja dat is weer het andere uiterste in vergelijking met de overkant.
Op de terugweg heeft Tijmen nog even staan te kijken bij grote jongens die aan het dansen waren. En hij heeft vanaf daar (over de pontjesbrug) tot bij de auto een zelf ook een beetje lopen swingen. Grappig.
Thuis lekker gegeten, gezwommen en naar bed.

Zondag: Naar westpunt
Vroeg weg, half 9 al, stukje rijden. Eerst naar de boka's. Dat is een nationaal park waar de golven tegen de kust beuken. Nu met de wind is dat spectaculair. Het is ondanks de gebaande paadjes niet erg rolstoel toegankelijk dus veel heb ik met Kris in de schaduw gewacht tot de anderen terug kwamen. Het was wel erg leuk om met de jeep te crossen door de hobbels, bobbels, plassen, loodrechte heuvels en dan putten ontwijkend naar beneden racen. Het kon de jongens niet wild genoeg. Lachen natuurlijk.
Daarna de punt om langs alle strandjes, mooie zeker, maar erg druk vanwege de zondag en veel waren ook niet te bereiken van de weg met de rolstoel. Dus steeds even gekeken en bedacht dat dat voor de volgende keer wel leuk kan zijn. 
Uiteindelijk hebben we de hele westkant bereden en zijn toen Willemstad nog even in gereden om wat te eten en drinken met Nora. Purser bij Arke, die wij kennen omdat Melle vorig jaar nog met haar dochter in de klas zat. Het was erg gezellig en leuk om haar hier te zien. Lekker gezeten bij het Renaissance hotel waar de jongens nog even in het zwembad hebben gezwommen.
Voordat we naar 'huis' reden hebben Melle en Tijmen nog even bij de bedriegertjes gespeeld. Blijft erg leuk en spannend.

Jaja, we zijn terug gereden OVER de brug, ik heb  het aangedurfd, vond het te belachelijk voor woorden om dat hele stuk terug te rijden via de ring terwijl we al bijna thuis waren zo gauw ik over die brug heen was. Het ging beter dan ik had verwacht, haha.Nog net niet met mijn ogen dicht.
Thuisgekomen lekker naar het strand geweest en gezwommen tot grote vreugde van Kris.
Vanochtend klein stukje gereden en nu ga ik de auto terug brengen en de mannen gaan alvast naar het strand. Morgen laatste dag...





















2 opmerkingen:

  1. Leuke foto's. Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben. Minke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allemaal,
    Weer goed aangekomen in Nederland? Wat was het heerlijk he op Curacao.
    Nu was vanochtend Kitty (moeder Jan) bij mij op de koffie, blijkt Kris toch op de Appelboom in zijn groep te zitten. Ella heeft daar ook jaren lang haar dagbesteding gehad. Daar waren we nog even niet aan toe gekomen om het daar over te hebben.
    Grappig he.
    Groetjes John en Johanna

    BeantwoordenVerwijderen