zaterdag 10 maart 2012

Dag 10: 't is echt voorbij


Zo, het is echt voorbij. Stiekem toch wel even slikken, vooral omdat Kris het zo ontzettend naar zijn zin heeft. Maar ook omdat het nu echt spannend gaat worden. Want nu gaat het pas uitkristalliseren wát hij geleerd heeft en vooral of dat beklijfd. Als hij zo rustig blijft als nu hebben we echt al heel wat gewonnen...
We moeten blijven oefenen met staan en pakken/niet weggooien maar ik weet bijna zeker dat dat dan ook goed gaat uitpakken.
We zijn in ieder geval alweer begonnen met sparen voor de volgende keer (over een jaar of 2 schatten we in) want dat die er moet komen staat buiten kijf. (sparen jullie weer mee?)
De jongens vinden ook dat Kris zeker, net als de 2 andere meisjes die op therapie waren, nog een keer moet want hij moet net als zij leren praten...lief hé?!

De laatste therapiedag ging goed, er is herhaald, stevig geoefend binnen en wij hebben zo af en toe even door de deur gegluurd. Het hoosde buiten dus zaten we toch in de lobby te wachten. Het was nog even spannend of de zwemsessie überhaupt door kon gaan, zo'n regen en wind én koud! Kris had zijn trui, jack en lange broek voor Nederland aan dus dan weet je t wel.
Gelukkig kon hij zwemmen en had wisselend zelfs 2 dolfijnen tot zijn beschikking. Chabalita en Li-na, wat een feest!
Het ging erg goed en het was weer erg mooi en soms zelfs ontroerend om te zien. Als hij contact maakt is het ook meteen heel voelbaar, erg bijzonder. 
Na afloop hebben we een evaluerend gesprek gehad en wij zaten met onze ervaringen en observaties helemaal op hetzelfde niveau als Astrid. Dat voelde erg goed. Over een week of 2 zullen we een verslag ontvangen, vandaaruit kunnen we dan helder doorgaan met hetgeen er hier is gedaan. Dat in combinatie met hetgeen we thuis allemaal al doen, zou het me niet verbazen als er stapjes gezet gaan worden, euh niet in de letterlijke zin hoor maar bij wijze van...nou ja je weet wel.

We hebben een cd vol foto's gekregen en een dvd van zijn therapie, ik zal thuis eens kijken of ik hier stukjes van op het blog kan zetten. Het is een heel mooi aandenken.
Als we thuis zijn zal het blog niet helemaal gesloten worden maar ik zal het zo nu en dan, met enige regelmaat gebruiken om jullie op de hoogte te houden van hoe het met Kris zijn vorderingen en het hernieuwde sparen gaat.

Melle en Tijmen hadden hun laatste broertjes/zusjesdag, ook wel vreemd om afscheid te moeten nemen van iedereen na 10dagen best wel veel samen doen. Vandaag hebben ze geknusteld, film gekeken en heerlijk gesnorkeld. Gelukkig was de wind wat gaan liggen daardoor was het zicht erg goed. Ook Tijmen had heerlijk gesnorkeld.

's Middags is Melle samen met Rob gaan winkelen en hebben voor ons allemaal gekookt bij Rob en Linda thuis. Gina en Liz waren er ook.
Erg lekker zoals jullie vast wel zien op de foto's. Garnalen op 3 manieren bereidt, gebakken rijst met orange chicken en fried vegetables en toe een bananenloempia met ijs en wie wilde gember in suiker. Allemaal heerlijk! We waren rete laat thuis, bijna half twaalf! Gelukkig reed Liz voor ons naar huis want eerlijk is eerlijk het eerste stuk, nou daar zou ik anders echt de weg wel kwijt zijn geraakt zo in het donker.
Joris en Tijmen hebben lekker 's middags gezwommen en gekegeld, Krisje viel op de zitzak in slaap en ik ben toen in de tussentijd met Gina de auto gaan ophalen. Beetje spannend eerst maar nu ik een beetje snap hoe het wegenstelsel in elkaar zit heb ik er alle vertrouwen in. En ik hoef niet over de brug, haha, met een omweggetje kan ik gewoon op de ring blijven ;-) dat geeft een stuk meer zelfvertrouwen.

Vanochtend ontbeten met Lotte, Senna en Sjoerdtje en Marcel, erg gezellig en echt een leuk contact. Zij gaan vandaag alweer weg, best jammer.
Daarna naar de Appie. Tja ze hebben er alles dat we ook in Nederland hebben maar ik vind dat tegelijkertijd ook wel een beetje saai. Het leuke van in het buitenland zijn is toch wel, vind ik, al die nieuwe, andere smaken. Maar Tijmen was wel blij!

Nu zwemmen de mannen en gaan we zo naar Willemstad wat rondlopen, natuurlijk de pontjesbrug over, wat eten en winkelen.










2 opmerkingen:

  1. wat zien jullie er goed uit!!
    Leuk om te zien hoe ontspannen Kris is in de laatste sessie.
    Erg lekker eten!!
    liefs en tot snel, Oma Lenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige blog!
    Mooi om te zien hoe Kris het allemaal heeft beleefd, en ik hoop dat jullie allemaal ook hebben genoten. Het zal ervaring zijn die jullie niet meer zullen vergeten.

    Groetjes en tot snel....Danny van Oostende

    BeantwoordenVerwijderen